یک واقعیت علمی می گوید که پیش از افتادن شهاب سنگها بر زمین، ابرهای متراکمی تشکیل می شود. چنانکه در این عکس، ابری که پیش از برخورد شهاب سنگ  به روسیه (15/2/2013) تشکیل شده است را میبینیم. این را دانشمندان می گویند. قرآن، ما را از منظره ای که امروز دیدیم و پیش از این کسی از آن اطلاعی نداشت، در آیه ای بزرگ ، با خبر ساخته است. می فرماید:(وَإِنْ یَرَوْا کِسْفًا مِنَ السَّمَاءِ سَاقِطًا یَقُولُوا سَحَابٌ مَرْکُومٌ) [الطور: 44].

(و اگر پاره سنگی در حال سقوط از آسمان بینند، می گویند: این ابری متراکم است)

واژهء (الکسف) یک تکه سنگ است که دیدن این سنگ ممکن نیست؛ زیرا ما ابرهای حاصل از برخورد سنگ با پوشش جو زمین و سوختن تکه هایی از آن را میبینیم، پس ما ابتدا ابرهایی از دود را میبینیم و این چیزی است که قرآن کریم به دقت توصیف کرده است.

 

 

 

صبر و شکیبایی

 

دانشمندان می گویند که بردباری به همراه شکرگزاری،درمان کارامدی برای بسیاری از اختلالات روحی است!مشخص شده است که بیشتر مخترعین، افرادموفق و رهبران در طول زندگی خود،صبر و شکرپیشه کرده اند.وقتی در برابر دیگران صبور باشی و در عین حال نسبت به چیزی که به تو می دهند-هر چند اندک باشد-سپاسگزاری کنی،این کوتاهترین راه برای رسیدن به پیروزی،شفا و رضایت از خویشتن و دیگران است.سبحان الله.خداوند صبر و شکر را در کنار هم آورده و می فرماید:(إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآَیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ) [إبراهیم: 5].

(همانا در آن،نشانه هایی برای همه ی صابران و شکرگزاران است)

 

 

دانشمندان میگویند که رضایت از خویشتن و دیگران در درمان بیماریهای روحی بسیار مهم است؛ زیرا بیشتر بیماریهای  روحی از خشم انسان بر وضعیت کنونی و عدم رضایت از قسمتش سر چشمه می گیرد، همچنین دانشمندان میگویند که بهترین نوع بردباری، صبری است که همراه با بخشش کسانی باشد که به تو بدی کرده اند، نه اینکه فقط او را تحمل کنی، بلکه ضمن صبر او راببخشی و از او در گذری. سبحان الله. خداوند این اصل طلایی را در کتاب خود یاد کرده و می فرماید:(وَلَمَنْ صَبَرَ وَغَفَرَ إِنَّ ذَلِکَ لَمِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ) [الشورى: 43].

(کسی که شکیبایی ورزد (و از انتقام) گذشت کند.یقینا این کار از اموری است که ملازمت بر آن از واجبات است)

 

 

یک تحقیق جدید آمریکایی اعلام کرده که تعداد کسانی که در ایالات متحدهء آمریکا، به نسبت های مختلف به بیماری افسردگی دچارند، بیش از 27 ملیون نفر است. اولین توصیهء پزشکی که متخصصان ارائه می دهند این است که خویشتن دار و بسیار صبور باشند... سبحان الله. خداوند می فرماید:(إِنَّمَا یُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِسَابٍ) [الزمر: 10].

(فقط شکیبایان پاداششان را کامل و بدون حساب دریافت خواهند کرد.)

پس هر گاه که احساس آزردگی و یا عصبانیت از دیگران کردی و یا نتوانستی تحملشان کنی... این آیهء شریفه را به یاد آور، زیرا تو را در صبر و بردباری یاری می رساند، مخصوصا وقتی بدانی که تو را بدون حساب وارد بهشت خواهد کرد.

 

 

طی یک بررسی غیر اسلامی، محققان آمریکایی گفته اند که دین داری و التزام به تعالیم دین، این ویژگی را دارد که دردهای مزمن -  به ویژه دردهای ناشی از التهاب مفاصل -  را می کاهد. این بررسی ثابت کرده است که افراد متدین از غیر دین داران در رویارویی با درد تواناتر هستند و با فعال کردن این حس که آنها تندرست هستند، درد را کم می کنند. این پژوهش دریافته است بیمارانی که مایل به تقرب به خداوند هستند، معمولا از اخلاق خوبی برخوردارند و وضعیت آنان از وضعیت همتایان غیر دیندارشان بهتراست. همچنان که آنان در مقابله با مشکلشان، حمایت جامعه را نیز کسبمی کنند. خداوند تعالی می فرماید: : (مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً) [النحل: 97].

(از مرد و زن، هر کس کار شایسته ای انجام دهد در حالی که مؤمن باشد، مسلما او را به زندگی مطبوع و سالمی زنده می داریم)

 

 

 

دانشمندان می گویند که تکامل جنین، سه مرحله تاریکی را در شکم مادر پشت سر می گذارد که شامل این سه تاریکی است:

اول: تاریکی دیوارهء شکم، دوم: تاریکی دیوارهء رحم و سوم: تاریکی پوشش جفت جنین. خداوند تعالی می فرماید: (یَخْلُقُکُمْ فِی بُطُونِ أُمَّهَاتِکُمْ خَلْقًا مِنْ بَعْدِ خَلْقٍ فِی ظُلُمَاتٍ ثَلاثٍ) [الزمر: 6].

(شما را در شکم های مادرانتان، آفرینشی پس از آفرینش دیگر، در میان تاریکی های سه گانه به وجود آورد.)

در زمان نزول قرآن کریم، کسی از این روند پنهانی آگاه نبوده که این گواه بر راستی نبی اکرم (ص) است.

 

 

 

 

 

وقتی به این سخن خداوند دقت کنیم که فرمود: (وَ وَجَدُوا مَا عَمِلُوا حَاضِرًا)

(و اعمال خود را حاضر می یابند) می بینیم این آیه بیان می کند که انسان در روز قیامت، اعمالش را پیش روی خود خواهد یافت. سؤال این است:  چگونه انسان می تواند تجسم کند که کارهایی که در دنیا انجام داده، همه را پیش روی خود خواهد دید؟

نظریهء نسبیت می گوید: اگر بتوانیم با سرعتی برابر سرعت نور حرکت کنیم، زمان در این نقطه متوقف خواهد شد و اگر انسان ازاین سرعت فراتر رود، باز خواهد گشت و گذشته را به صورت واقعی در برابر  خود خواهد دید. از همین رو خداوند متعال فرموده: (و اعمال خود را حاضر می یابند). این نظریه، اثبات علمی امکان دیدن گذشته است.

 

 

 

 

طی هزاران سال گیاهان تخمیر شده و به ماده ای سیاه تبدیل می شوند که همان زغال سنگ و نفت است و این دو اساس تمدن جدید هستند. قرآن دربارهء این روند سخن گفته ، آنجا که به تغییر گیاه به رنگ سیاه اشاره کرده است ومی فرماید: (وَالَّذِی أَخْرَجَ الْمَرْعَى * فَجَعَلَهُ غُثَاءً أَحْوَى) [الأعلى: 4-5]

(و آنکه چراگاه را رویاند * و آن را تفاله ای سیاه گردانید.)

غثاء در این آیه یعنی مخلوطی انباشته شده و احوی یعنی سیاه و این بهترین توصیف برای تغییراتی است که گیاه می پذیرد تا به نفت و زغال سنگ تبدیل شود. سبحان الله.

 

 

 

 

دانشمندان می گویند که هستی به شکل شگفت آوری گسترده می شود و به درجه ای ازگستردگی خواهد رسید که سوراخ ها و شکاف های بزرگی در آن ایجاد می شود  که توازن و تعادل کیهانی را بر هم می زند و در نتیجه چیزی شبیه انهدام کیهانی رخ میدهد. قرآن از این حقیقت سخن گفته و خبر داده است که آسمان شکافته خواهد شد یعنی شکاف بر می دارد. خداوند تعالی می فرماید: (إِذَا السَّمَاءُ انْفَطَرَتْ) [الانفطار: 1]

 (هنگامی که آسمان بشکافد). قرآن اظهار می کند که کیهان تا ابد نخواهد پایید، بلکه تکه تکه خواهد شد و از بین خواهد رفت و دانشمندان درستی این حقیقت کیهانی را تایید می کنند. سوال این است: چه کسی نبی اکرم (ص) را از این حقیقت آگاه کرده است؟

 

 

---------------------

به قلم: عبد الدائم الکحیل

www.kaheel7.com/fa