برای دانشمندان غربی روشن گردیده سنگهایی که ازآنها برای ساختن اهرام درمصراستفاده می شده فقط ازجنس گل بوده است واین دانشمندان تصورمی کنند که این کشف علمی اختصاص به آنان دارد ، درحالیکه قرآن کریم در14 قرن پیش دراین کشف ازآنان سبقت گرفته است ...!

 

 

پژوهشگران فرانسوی وآمریکایی تاکید دارند که سنگهای غول پیکری که فراعنه برای ساخت اهرام استفاده می کردند فقط از گل ساخته شده اند که تحت حرارت بالا قرارمی گرفتند ؛ این حقیقتی است که قرآن کریم آن را با دقت تمام بیان کرده است . خداوندحکیم درقرآن ازقول فرعون می فرماید :

" ای هامان! برای من آتشی برگل بیفروزوبرایم ساختمان (عظیم و) مرتفعی بنا کن شاید که من ازخدای موسی خبری به دست آورم وبه راستی گمان می کنم که اواز دروغگویان است ." (قصص/38)

تصاویری که میکروسکوپ الکترونی ازجزییات سنگهای به کارگرفته شده دراهرام مصردرمعرض دید عموم قرارداده است وهمچنین اسناد علمی ثابت کرده اند که برای ساخت ساختمانها وبرجهای مرتفع وغول پیکردرآن عصرازگل استفاده می شده است ؛ درست به همان صورتی که درقرآن مجید آمده است واین رازی بوده که فراعنه آن راپنهان می کرده اند ؛ ولی خداوند اسرارپنهانی را می داند وازاین روست که ازاین حقیقت سخن به میان آورده است تا نشانه ای برصدق این کتاب عظیم باشد .

 

فرعون طاغوت عصرخود بود . خداوند متعال درقرآن کریم درمورد داستان فرعون ، سرکشی او وعاقبت وی می فرماید :

" وفرعون گفت : ای مردم ! من هیچ خدایی راغیراز خودم خدای شما نمی دانم ؛ " ای هامان! برای من آتشی برگل بیفروزوبرایم ساختمان (عظیم و) مرتفعی بنا کن شاید که من ازخدای موسی خبری به دست آورم وبه راستی گمان می کنم که اواز دروغگویان است * فرعون ولشکریانش به ناحق درزمین تکبر (وسرکشی) کردند وچنین پنداشتند که به سوی ما بازنخواهند گشت * پس ما هم اوولشکریانش را (به کیفرآنچه کردند) مؤاخذه کردیم وآنان رادردریا غرق نمودیم ؛ پس بنگرکه عاقبت ستمکاران چگونه بود * " ( قصص/40-38 ).

 

ولی خداوند متعال اراده کرد که اوراغرق کند وسپس جسدش راباقی گذارد تاامروزه مردم عصرما این جسد را ببینند تاجاییکه این موضوع اعجاب دانشمندان رابرانگیزد واین درحالی است که جسد فرعون هنوزهمچنان گذشته سالم باقی مانده است !

دانشمندانی که کارسرپرستی جسد مومیایی او را به عهده دارند ، ازاینکه چگونه جسد فرعون علیرغم غرق شدنش نجات یافته ، ازاعماق دریا بیرون آورده شده وامروزه به دست ما رسیده است شگفت زده شده اند واین همان حقیقتی است که قرآن درآیه ای عظیم آن رابیان فرموده است .

خداوند بلند مرتبه دراین مورد می فرماید :

" (ای فرعون !) امروزجسد (بی جان) تورا نجات می دهیم تا برای آیندگانی که پس ازتومی آیند نشانه ای باشد وبه راستی که بسیاری ازمردم ازنشانه های ما غافل هستند ." (یونس/92)

 

 ---------------------

به قلم: عبد الدائم الکحیل

www.kaheel7.com/fa