کارت بانکیم رو به فروشنده دادم و باخیال راحت منتظر شدم تا کارت بکشه ، 
ولى در کمال تعجب ، دستگاه پیام داد :
"موجودى کافى نمیباشد ! "
امکان نداشت ، خودم میدونستم  که اقلا سه برابر مبلغى که خرید کردم در کارتم پول دارم،
 با بیحوصلگى از فروشنده خواستم که دوباره کارت بکشه و این بار پیام آمد:
"رمز نامعتبر است"
این بار فروشنده با بیحوصلگى گفت:
آقا لطفا نقداً پرداخت کنید ، پول نقد همراهتون هست؟....فکر کنم کارتتون رو پیش موبایلتون گذاشتین کلاً سوخته

در راه برگشت به خانه مرتب این جمله ى فروشنده در سرم صدا میکرد
"پول نقد همراهتون هست"؟.......

خدایا ما در کارت اعمالمان کارهاى بسیارى داریم که به امید آنها هستیم 
مثلا عبادتهایى که کردیم ، 
دستگیرى ها و انفاق هایى که انجام دادیم و ..

نکند در روز حساب و کتاب بگویند موجودى کافى نیست ،
وما متعجبانه بگوییم :
مگر میشود ؟؟؟؟

 این همه اعمالى که فکر میکردیم نیک هستند و انجام دادیم چى شد؟؟؟؟
و بگویند اعمالتان را در کنار چیزهایى قرار دادید که کلاً سوخت و از بین رفت ...
 
کنار بخل .....کنار حسد .....، کنار  ریا ....، کنار بى اعتمادى به خدا... ، کنار دنیا دوستى  و .....

نکند از ما بپرسند نقد با خودت چه آورده اى ؟؟؟؟
 و ما کیسه مان تهى باشد و دستمان خالى ..