• رعایت حریم خصوصی

برای نزدیک شدن به حریم خصوصی یک مرد، کندو کاو در گذشته اش روش نادرستی است. شما دوست دارید او را بیشتر بشناسید و از آن جایی که نسبت به او نوعی احساس مالکیت دارید، دلتان میخواد که از همه راز و رمز هایش باخبر شوید، اما دست نگه دارید. حتی اگر پذیرش این موضوع سخت باشد باید باور کنید که افراد برای ادامه حیات به داشتن کمی راز و یا به عبارت دیگر به کمی فضای شخصی احتیاج دارند. اجازه بدهید که برخی از زوایای گذشته اش، مثل یک راز باقی بماند. مطمئن باشید تا آن جا که برایش ممکن باشد از زندگی گذشته اش برای تان حرف خواهد زد اما اگر در مواردی سکوت میکند، نباید او را به دروغ گویی متهم کنید یا با قهر و تحت فشار قرار دادن، او را مجبور به فاش کردن راز هایش کنید. زندگی او از زمانی که با شما آشنا شده متعلق به شماست،‌ پس بگذارید که گذشته در گذشته باقی بماند. اگر این راه را بروید، میتوانید اعتماد او را بیشتر به سمت خودتان جلب کنید و باعث شوید که در تمام مراحل زندگی مشترکتان با شما صادق باشد و برای گفتن حرف هایش همیشه به شما رجوع کند.



  • قرار هفتگی

این زوج ها یک قرار هفتگی دو نفره در فضایی خلوت و آرامش بخش برای تازه کردن عشق خود دارند. (2 ساعت در هفته)



  • چراق قرمز های همسر داری

انجام بعضی کارها در زندگی مشترک، نه تنها به بهبود روابط کمکی نمیکند بلکه طرف مقابل را خسته و منزجر هم میکند و باعث فراری و دلسرد شدن آن شخص از زندگی مشترک میشود. نادان تصور کردن همسر، بخصوص مردان، تصور نادرستی است. بعضی از زنان به اشتباه میپندارند، مینوانند همسرانشان را گول بزنند. تظاهر  و دروغ از جانب مرد یا زن و به هر شکل، ناپسند است و طبیعتا چیزی برخاسته از دل نباشد، بر دل هم نمی نشیند. درک متقابل یکی از ترفند های خوب و موثر همسرداری است.

در روابط زوجین نکات ریزی وجود دارد ک شاید چندان مهم به نظر نرسد ولی نقش و اهمیت زیادی در پایداری ازدواج ایفا میکند. در این قسمت به برخی از آن ها اشاره میشود:

1. زیاد شاعرانه و رمانتیک بودن   2. زیاد خرید کردن   3. کنترل مداوم همسر   4. حرف ها و شکایت های تکراری   5. تهدید همسر   6. محدود کردن همسر   7. بدگویی از دیگران



  • سالگرد ازدواج و تاریخ تولد همسرتان را فراموش نکنید.



  • گذشت از مستحکم ترین پایه های ساختار یک زندگی پایدار است.



  • چنانچه همیشه بدانید و باور داشته باشید که شما مسئول موقعیت ها و حوادث زندگی خود هستید و حق انتخاب دارید و هم پیشامدی را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهید، مغزتان بیشتر فعالیت میکند و هرچه مغز بیشتر کار کند، مسائل بهتر حل میشوند. بنابراین با ارتقای آگاهی، تمرین، تکرار و استفاده بیشتر از مغز، میتوان به موقع و به درستی اقدام کرد و در هر شرایطی آگاهانه تر، خلاقانه تر، مهربانانه تر، همدلانه تر و جسورانه تر تصمیم گرفت و عکس العمل نشان داد.



  • گوش دادن صادقانه

بیشتر وقت ها،‌ فقط و فقط داشتن کسی که به حرف های و درد دل های شما گوش کند، تنها چیزی است که برای حل مسائل به آن نیاز دارید. درک یکدیگر در زندگی مشترک بسیار مهم است. سعی کنید به مسائل دنیای پیرامون خود از منظره چشم همسرتان نگاه کنید و دنیا را فقط از دریچهء چشم خودتان نبینید.



  • فکر به آینده

ازدواج توافقی است برای گذراندن آینده با هم. همواره خواسته ها و آرزو هایتان را با هم در میان بگذارید تا اطمینان یابید که هر دوی شما در این مسیر با هم هستید. خواسته ها و آرزو های خود را همواره بروز درآورید.



  • تهدید همسر، مانند شلیک به مغز زندگی مشترکتان عمل میکند.