سلام به تمامی خوانندگان قدیمی و جدید وبلاگ عاشق خدا
خوبید انشاالله؟
امروز میخوام در مورد یک جنبهء عشق باهاتون صحبت کنم اما قبل از اون...
عشق تفاسیر زیادی داره و بنا به تجربه افراد متفاوت هستش و خیلی ها از جمله بنده معتقدند که عشق واقعی رو خدا نسبت به مخلوقاتش داره و یا میتونم عشق پدر و مادرها رو نصبت به فرزندان رو مثال بزنم که اکثراً اون رو حس کردیم و حتی این عشق در بین حیوانات هم دیده میشه این ٢ نوع عشق رو میتونیم راحت احساس کنیم و به دست بیاریم چون خداوند بسیار مهربان و بخشنده است و مهر پدر و مادر (به لطف خدا) نصبت به فرزندانشون زیاده ولی سر صحبت من عشق از جانب همسران هستش...
همسری که چند ماه یا چند سال بیشتر از آشناییتون نمیگذره و بیشترین توقع عشق رو از جانب اون دارید
بنده خیلی در موردش فکر کردم و از چندین فرد سالخورده در این مورد سوال کردم و میتونم عشق رو با تجربه خودم و دیگران در یک کلمه تفسیر کنم
عشق = بخشش
ولی چرا بخشش؟!
هیچ چیز غیر از خدای تبارک و تعالی کامل نیست درون هر بدی خوبی و درون هر خوبی بدی نهفته است
شریک زندگی شما امکان نداره یک فرد بی نقص باشه و تنها وقتی به این موضوع کاملا پی میبرید که زیر بک سقف زندگی کرده باشید
و از اون لحظه است که بایستی عشق واقعی (بخشش) نسبت به همسرتان رو شروع میکنید و هرچه این بخشش ها بیشتر باشه زندگی با دوامتر خواهد بود.

صحبت بنده این نیست که بایستی تمام خطاها و اشتباهات رو بخشید، نه!

ولی میتونید راحت 80% از مشکلات رو با بخشش و از همه مهمتر صحبت نکردن و منت نزاشتن در مورد بخششتون رفع کرد و زندگی رو راحت تر گذروند.

و اما به موضوع اصلی بحثمون بپردازیم یک جنبه متفاوت عشق که بنظرم دید متفاوتی از اون رو میتونه بهتون بده اینه که ما در اکثر موارد به اشتباه فکر میکنیم که اگر عشق کمتری رو از طرف مقابلمون احساس میکنیم مشکل از اون هستش ولی اینطور نیست، عشق طلب کردنی نیست بلکه عشق رو به اندازه ظرفیتتون دریافت میکنید و این به اصطلاح "ظرف" تشکیل شده از احترام به خواسته های طرف مقابل هست.

ما هممون میدونیم چی بده چی خوب حتی شیطان خطاب به خداوند در قرآن میگه :"من در جلو راه مستقیم تو می ایستم" یعنی خود شیطان هم به درست بودن راه خدا اشاره میکنه...

منظور من از برآورده کردن خواسته ها، خواسته های خداپسند هستن...

حالا اگر میخواهید یک نفر عشقشو نثارتون کنه بیشتر به خواسته هاش توجه کنید و ببینید چی اونو خوشحال میکنه و از اذیت کردن اون دوری کنید.

ممنون از اینکه این مطلب رو خوندیدsmiley

 

enlightened به نظر شما عشق یعنی چی؟