سلام، وقت بخیر

انشاالله خوب و سلامت باشید

میخوام درباره عقایدام در مورد تغییرات روحی و روانی صحبت کنم

تغییرات از انتخابامون بوجود میاد، انتخابامون میتونن درست یا غلط باشن، بد یا خوب باشن و... این انتخاب ها تمومی ندارن و کوچیک و بزرگ دارن. بزرگ مثل انتخاب شریک زندگی برای ازدواج یا...

با هر انتخاب شما تغییر میکنید... اگر تغییرات دنیوی رو ببینیم شما پولدار یا فقیر میشید اگر تغییرات اخروی رو ببینیم شما میرید بهشت یا جهنم

 

زندگی مثل یک امتحان میمونه که میتونی هرچقدر بخوایی کتاب باز کنی و تقلب کنی laugh (قرآن)

توی اولین سوره قرآن نوشته شده "الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ" یکی از معانی کلمه رب یعنی پرورش دهنده (معلم)... همین چند روز پیش جواد رضویان موضوعی رو بیان کرد، در مورد اینکه فکر میکرد شهرتی که بدست آورده از خودشه در صورتی که با شُک روحی مواجه شد که در پیرامون اون متوجه شد "هرچی داره از خداس" خداوند مارو پرورش میده. یادمه توی یکی از مطالبی که فرستاده بودم نوشته بود کتاب زندگی هر کسی رو بخونیم متوجه میشیم نویسنده خود شخص نیست بلکه خداونده!

 

ما با انتخاب هامون درسته مسیرمون رو مشخص میکنیم و همینطور هم مشخص میکنیم که لایق کمک از طرف خداوند هستیم یا نه!!

الله اکبر...  اگر انسان با درک بالا ترجمه قرآن رو بخونه، با تمام وجود متوجه میشه آیه به آیه قرآن "حق" ه.

 

با انتخاب هامون چند انتخاب بوجود میاد همینطور با انتخاب بعدی و بعدی و... همهء عمل ها ثبت خواهند شد و به موازات اونها هم در این دنیا و هم در آخرت مجازات میشیم یا پاداش بهمون داده خواهد شد با این تفاوت که در اون دنیا جزا و پاداش ابدی هستش.

 

خودمو مثال بزنم... با خوندن مطالب این وبلاگ تصویری که از من میسازید یک انسان مذهبی هستش، در صورتی که من از اول اینطور نبودم راستش الانم زیاد از حد مذهبی نیستم cheeky

اولین انتخاب من این بود که "خوب باشم و بدیهامو کم کنم" شاید همه چیز از اونجا شروع شد اصلا یادم نمیاد کِی بود و چی شد ولی اینو میدونم همون لحظه بود که حضور خدا (الطاف خدا) در لحظاتم هر لحظه پررنگتر شد حتی در انتخاب همون انتخاب اول!

با گذر زمان من خیلی اشتباه و گناه مرتکب شدم ولی باز و باز توبه کردم، خیلی جالبه بدونید در آخرین لحظات (نه زمان مرگ) توبه (با شرایط خاص) مورد قبوله... در هر انتخاب، اگر توی مسیر اشتباهی بوده باشین... همیشه انتخاب توبه هستش و میتونید آروم آروم به مسیر خوب برگردید، که این یکی از محبت های بیشمار خداونده. همه این انتخاب ها و تغییرات مارو به فردی ک همین الان هستیم رسونده و اینو بدونید همهء خوبی ها از خداست و بدیها از ماست (انتخاب مسیر اشتباه توسط ما).

اگر در جای اشتباهی از زندگی هستید که دچار مشکلات روحی و روانی شدید یا نمیدونید قراره چیکار کنید و به کجا برید و یا حتی نمیدونید چی میخوایید یا هرچی میخوایید مسایل دنیوی هستن بدونید باعث بانی این جایگاه هیچکس بغیر از خودتون نیست و الکی خدا و پیغمبر رو مقصر ندونید!

 

من در حال حاظر عاشق خدام. عاشق قرآن و پیامبرانم. از دنیا بدم میاد! ولی عاشق زندگی کردن و زنده بودنم... عاشق اینم هر کاری رو با میل قلبی انجام بدم حتی نماز و قرآن خوندن و مسجد رفتن، شده بوده یکی دو ماه به مسجد نرفتم یا یک مدت چند ماهه کل نماز هامو قضا خوندم (در شرایط خاص) منظورم اینه به خودم سخت نمیگیرم...

ولی...!

ولی ما همونقدر که هر لحظه در توبه به رویمان بازه درهای شیطان هم به رویمان بازه و خیلی باید مراقب باشیم حتی در واپسین ثانیه های عمر.

 

امیدوارم افکار و عقایدم واستون مفید باشه

لطفا افکار و عقاید خودتون رو با نظر ارسال کنید

با تشکر فراوان پوریا قلعه