لَن تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّىٰ تُنفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنفِقُوا مِن شَیْءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِیمٌ


هرگز به (حقیقت) نیکوکاری نمی‌رسید مگر اینکه از آنچه دوست می‌دارید، (در راه خدا) انفاق کنید؛ و آنچه انفاق می‌کنید، خداوند از آن آگاه است. (٩٢)



لَیْسُوا سَوَاءً مِّنْ أَهْلِ الْکِتَابِ أُمَّةٌ قَائِمَةٌ یَتْلُونَ آیَاتِ اللَّهِ آنَاءَ اللَّیْلِ وَهُمْ یَسْجُدُونَ


آنها همه یکسان نیستند؛ از اهل کتاب، جمعیّتی هستند که(به حق و ایمان) قیام می‌کنند؛ و پیوسته در اوقات شب، آیات خدا را می‌خوانند؛ در حالی که سجده می‌نمایند. (١١٣)



یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَیُسَارِعُونَ فِی الْخَیْرَاتِ وَأُولَٰئِکَ مِنَ الصَّالِحِینَ


به خدا و روز دیگر ایمان می‌آورند؛ امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند؛ و در انجام کارهای نیک، پیشی می‌گیرند؛ و آنها از صالحانند. (١١٤)





سلام، انشاالله خوب و خوش و سلامت باشید...

ارزش...! واقعاً چه چیزی ارزش داره؟

واسه یکی ممکنه پول یکی آبرو یا... یا شاید شما هم جزء دسته افرادی باشید که زمان رو باارزش بدونن، بله در اینکه زمان با ارزشه شکی نیست و خیلیا از این زمان که غیر قابل بازگشته کارهای متفاوتی میکنن.

بنظر من افراد انتخاب های زندگیشونو یا بنا بر این میکنن که حساب کتابی بعد از مرگ هست و کسایی ک اعتقادی به این موضوع ندارن... کاری به اونایی که اعتقاد ندارن، ندارم!

اونایی که اعتقاد دارن بر اساس "شدت" کم و زیادِ ایمانشون عمل صالح انجام میدن... کسایی که فقط به واجبات عمل میکنن و کاری به مستحبات ندارن و کسانی که ظاهریه که خدا بهتر میشناسدشون کسانی ک به بخشی ایمان دارن و به بخشی ندارن و و و..... و کسانی که همه رو دعوت میکنن ولی خودشون عملی ندارن و...

تمیز! پاک و تمیز بودن باعث میشه کوچکترین لکه به چشم بیاد...

پاک بودن روح باعث میشه هم خود انسان متوجه بشه که مرتکب گناه شده و به توبه و جبران بپردازه و خود روزگار هم سریعاً وقت گناه انسان با ایمان رو کیفر میکنه، که یک موهبت و لطفه!

چون هرچی کیفر دووووتر، سخت تر.

این روح پاک و سفید بسیار با ارزشه مثل یک جام شیشه ای بلوری... بنظرتون بهتر نیست توی همچین جام زیبایی بهترین اعمال رو قرار داد؟ خالی بودنشم حیفه...

توی آیه ٩٢ گفته شده از اونچه دوست دارید در راه خدا انفاق کنید

در آیه ١١٣ گفته شده داخل جمعیت اهل کتاب افرادی <اگه اشتباه نکنم> نماز شب (که مستحب هستش) رو انجام میدن

و در آیه بعدی (١١٤) گفته شده افرادی کنار ایمان به خدا و آخرت اطرافیان خودشونو به راه راست هدایت میکنن و حتی در انجام کار نیک از همدیگه پیشی میگیرن (مثل مسابقه دادن از روی شور و شوق)


و واقعاً چی واسه شما با ارزشه؟ و چی واستون تا ابد خواهد موند؟

اگر به خدا و آخرت ایمان دارید...