برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب رجوع کنید


18. قول،‌امانت داری و احترام به والدین مسلمون و غیر مسلمون یا حتی کافر هم ندارد چون قول دادی باید عمل کنی و یا از کافر چیزی به امانت داری باید به اون پس بدی و همچنین احترام به والدین.


دوست یابی

کسی که نماز نمیخونه یعنی الطاف خدا رو نادیده میگیره و تشکر نمیکنه خدمات شما هم نادیده خواهد گرفت یا همچنین از خدمات پدر و مادرش تشکر نمیکنه یا اون سری از افراد که دوستاشونو از دست میدن. فاسقان هم به دوستی نگیرید چون اونها پیمان خدا رو شکستند. {سوره بقره آیه 27}


19. جمله "دنیا برای شما " درست است اما جمله "شما برای دنیا" درست نیست چون ما حیفیم باید خودمونو با خدا معامله کنیم اگر با غیر خدا معامله کنیم باختیم{سوره بقره آیه 29}


20. خدا همه کارها را با واسطه انجام میده مثل گرفتن جان بوسیله فرشتگان یا همینطور انبیاء و انسان ها و حتی باریدن باران بوسیله ابر ها {سوره بقره آیه 30}


21. معلم اصلی و اولین معلم خداست معلم دوم جبرئیل معلم سوم پیامبر و در راستای همین ها معلم و کتاب و... هم هست. {سوره بقره آیه 32}


22. عبادت آن است که خدا میخواد

ابلیس میگه من سجده نمیکنم ولی هرچقدر بخوایی تو را (خدا) عبادت میکنم... با این وجود از کفاران شد چون دلش میخواست، و همچین عبادتی برای دل ه!!!

مثلا میگیم پول خورد بده تا تلفن کنم حالا تو هی بیا چک پول به من بده بدرد من نمیخوره من پول فلزی میخوام!

یا مثلا خدا و اسلام و مراجع تقلید میگن مادر روزتو بخور (چون روزه گرفتن در شیر بچه تاثیر میزاره) بعد برمیگرده میگه : "به دلم نمیچسبه!" خب این واسه دل ه!


واقعا بی انصافیه همه فرشتگان برای ما سجده کردند ما برای خدا سجده نکنیم... بی انصافیه!


پیام قرآن اینه که ای بشر "قدر خودتو بدون!" چون...

1. خلیفه خدا هستی

2. خدا سر آفرینش تو با فرشتگان که چک و چونه زدن جوابشونو داد

3. ظرفیت علمی تو بینهایته

4. فرشتگان عظمت تو را پذیرفتند

5. تمام فرشتگان به تو سجده کردند

6. موجودی که به تو سجده نکرد فاسق شد و برای همیشه مورد قهر و غضب و لعن خدا قرار گرفت


لیاقت (انسان) از سابقه (فرشتگان) بهتره! {سوره بقره آیه 34}